是的!我知道我的本源!
我毫无满足,就像火焰在燃烧着而烧毁自己。
我把握住的,全变成光,
我丢弃的,全变成灰烬一样:
我是火焰,确实无疑。
我只遵守一诫——保持纯粹!
you only live once - Isaac Gracie





You Only Live Once
人 生 在 世 就 此 一 次 

〔歌手〕Isaac Gracie
〔专辑〕you only live once


Some people think they're always right

有些人,总是自以为是

Others are quiet and uptight

另些人,则是缄默自省

Others, they seem so very nice

还有些,表演和睦友善

Inside they might feel sad and wrong

实则相反,内心满是苍凉与狐疑

Twenty-nine different attributes

大相径庭的人格

Only seven that you like,

寥寥无几的人性

Twenty ways to see the world, oh no

万花筒的世界,幻象丛生

Twenty ways to start a fight, oh no

无厘头的偏执,一地鸡毛

Oh don't, don't, don't get up, I can't see the sunshine

别放弃,别离去,假若失去你、我难再见朝阳。


Oh I'll be waiting for you, 

哦,我将为你守候 

baby, 'cause I'm through

宝贝,因我已反省自身

Sit me down, shut me up

宁静致远,沉默是金

I'll calm down and I'll get along with you

我愿静水深流,与你曲水流觞。


Oh, men don't notice what they got

哦,男人总对眼前视若不见

Oh, women think of that a lot

哦,女人更爱想入非非

One thousand ways to please your man,

千方百计的取悦他人

Not even one requires a plan, I know

但随心所欲的人生不值得一过,我知道。


And countless odd religions too

这世间亦有无数种奇怪的宗教

It doesn't matter which you choose

但无论你信奉是何都殊途同归

One stubborn way to turn your back, oh no

只不过一种自我逃避的方式,却无法救赎

I guess I've tried and now refuse, oh no

我也曾尝试,如今不再迷信,唯直面自我

Oh don't, don't, don't get up, cause I can't see the sunshine

别放弃,别离去,假若失去你、我难再见朝阳。


Oh I'll be waiting for you, 

哦,我将为你守候 

baby, 'cause I'm through

宝贝,因我已反省自身

Sit me down, shut me up

宁静致远,沉默是金

I'll calm down and I'll get along with you

我愿静水深流,与你曲水流觞。

  

评论
热度(30)
© 存档灵魂 | Powered by LOFTER