是的!我知道我的本源!
我毫无满足,就像火焰在燃烧着而烧毁自己。
我把握住的,全变成光,
我丢弃的,全变成灰烬一样:
我是火焰,确实无疑。
我只遵守一诫——保持纯粹!
The Waiting Game - Steve Gibbons





The Waiting Game
人 生 就 是 一 场 等 待

〔歌手〕Steve Gibbons
〔专辑〕Birmingham to Memphis


I'm gonna miss you so crazed

我会疯狂的想念你

I've gotta be some other place

我得去往别的地方

I have to leave you on the streets

我不得不把孤独的你丢在街头,不辞而别

I need some help to pack my case

我需要放下所有牵挂打起背囊。

 

This world is all at stage

这个世界就是一个梦幻舞台

We got different roles to play

我们扮演着各自的角色

Every day's another page

每一天,都是崭新一页

Every night I hope and pray

每一夜,我希冀并祈祷

That you'll always be the same

但愿你永远初心不会变。


We play the waiting game

我们都在上演着等待游戏

How bitter sweet to say goodbye

告别是那么的苦涩又甜美

Who knows what lies are on the bed

谁知道床上躺着怎样谎言?

There's so much danger on the road

大路朝天却又总危机四伏

I would be foolish to pretend

我愚蠢的假装无所谓。


That sometimes I'm not afraid

有时,我也无所畏惧

When I hear that wild alarm

即便耳边狂轰乱炸呼啸

Racing through this mad parade

穿透乌合之众的疯狂

All the world is up and horns

整个世界充斥着欲望叫嚣

It's a downright dirty ****

这是彻头彻尾的空虚肮脏。


It's just a waiting game

我们都在上演着等待游戏

It's the waiting game

人生就是一场等待的游戏

It's just a waiting game

我们都在上演着等待游戏

It's the waiting game

人生就是一场等待的游戏。


This world is all at stage

这个世界就是一个梦幻舞台

We got different roles to play

我们扮演着各自的角色

Every day's another page

每一天,都是崭新一页

Every night I hope and pray

每一夜,我希冀并祈祷

That you'll always be the same

但愿你永远初心不变质

We play the waiting game

我们都在上演着等待游戏。


Oh yes, this world is all a stage

哦,是的,这个世界就是一个梦幻舞台

We got different roles to play

我们扮演着各自的角色

Every day's another page

每一天,都是崭新一页

Every night I hope and pray

每一夜,我希冀并祈祷

That you'll always be the same

但愿你永远初心不变质

We play the waiting game

人生就是一场等待的游戏。


Please, darling won't you wait

请你坚信,亲爱的,请你不要烦躁不安

Please, I'm coming back

请你相信,我正在,奔跑在回家的路上

Please, darling won't you wait for my hint

请你坚信,亲爱的,请你守得云开见月明

Please, darling won't you wait for my love

请你相信,亲爱的,我的爱绝不负你期待。

 

评论
热度(4)
© 存档灵魂 | Powered by LOFTER