是的!我知道我的本源!
我毫无满足,就像火焰在燃烧着而烧毁自己。
我把握住的,全变成光,
我丢弃的,全变成灰烬一样:
我是火焰,确实无疑。
我只遵守一诫——保持纯粹!
Take Me Home, Country Roads - John Denver





Take Me Home Country Roads
带 我 回 家,故 乡 的 路 。

〔歌手〕John Denver
〔专辑〕The John Denver Story 旅者的故事


Almost heaven west virginia

西弗吉尼亚,风景如天堂一般

Blue ridge mountains shenandoah river

那儿有蓝岭山脉,谢南多亚河

Life is old there older than the trees

生命气息在那儿 比参天大树更长久

Younger than the mountains

又如山脉连绵不绝 生机勃勃

growin like a breeze

如清风拂面

Country roads take me home

故乡的路,带我回家

To the place I belong

回到我最初归宿。


West virginia

西弗吉尼亚

Mountain momma

群山之母

Take me home country roads

带我回家,故乡的路

All my memories gather round her

我所有记忆都萦绕着她

Miner's lady stranger to blue water

矿工的妻子,从未见过 深邃的大海

Dark and dusty painted on the sky

袅袅的青烟与记忆的尘埃 着色天空

Misty taste of moonshine

在朦胧的月色下

Tear drops in my eyes

泪水涌出我双眼

Country roads take me home

故乡的路,带我回家

To the place I belong

回到我最初归宿。


West virginia

西弗吉尼亚

Mountain momma

群山之母

Take me home country roads

带我回家,故乡的路

I hear her voice in the morning hours she calls me

清晨 我听见一个声音 在对我呼唤

Radio reminds me of my home far away

收音机飘出的歌声,让我想起遥远家乡

Driving down the road I get a feeling

沿着公路行驶,我心中的感觉油然而生

that I should have been home

也许昨天,我就该回到家中

Yesterday

就在昨天

Yesterday

就在昨天

Country roads take me home

故乡的路,带我回家

To the place I belong

回到我最初归宿。


West virginia

西弗吉尼亚

Mountain momma

群山之母

Take me home country roads

带我回家,故乡的路

Country roads take me home

故乡的路,带我回家

To the place I belong

回到我最初归宿。


West virginia

西弗吉尼亚

Mountain momma

群山之母

Take me home country roads

带我回家,故乡的路

Take me home Down country roads

带我回家,故乡的路

Take me home Down country roads

带我回家,故乡的路。

  

评论
热度(23)
© 存档灵魂 | Powered by LOFTER