是的!我知道我的本源!
我毫无满足,就像火焰在燃烧着而烧毁自己。
我把握住的,全变成光,
我丢弃的,全变成灰烬一样:
我是火焰,确实无疑。
我只遵守一诫——保持纯粹!
The Waiting Game - Steve Gibbons





The Waiting Game
一场名为等待的游戏

〔歌手〕Steve Gibbons
〔专辑〕惠威T200A试音碟


I'm gonna miss you so crazed

我对你的思念几近疯狂

I've gotta be some other place

我想,我应去到另一陌生地方

I have to leave you on the streets

我将要离你去,终将无家可归

I need some help to pack my case

我需要些帮助,去打包我行囊。

 

This world is all at stage

这世界就是一个缤纷舞台

We got different roles to play

我们都在扮演着各自角色

Every day's another page

每一天,就是崭新另一幕

Every night I hope and pray

每一夜,我仰望祈祷明天

That you'll always be the same

你,或许也是一样吧。

 

We play the waiting game

我们在玩一个名为等待的游戏

How bitter sweet to say goodbye

说出再见,充满了苦涩的甜美

Who knows what lies are on the bed

谁知道,床上躺着怎样的谎言?

There's so much danger on the road

街道上,总是潜伏着危险

I would be foolish to pretend

我还是,愚蠢伪装若无其事。

 

That sometimes I'm not afraid

但是有时,我并不害怕

When I hear that wild alarm

即使听到那疯狂的警告

Racing through this mad parade

匆匆穿过,那疯狂的人潮

All the world is up and horns

整个世界,热闹而且喧嚣

It's a downright dirty shit

这是一件彻头彻尾的蠢事。

 

It's just a waiting game

只是一场名为等待的游戏

It's the waiting game

只是一场名为等待的游戏

It's the waiting game

只是一场名为等待的游戏

It's just a waiting game

只是一场名为等待的游戏。

 

This world is all at stage

这世界是一个缤纷大舞台

We got different roles to play

我们都在扮演着各自角色

Every day's another page

每一天,就是崭新另一幕

Every night I hope and pray

每一夜,我仰望祈祷明天

That you'll always be the same

你,或许也是一样吧

We play the waiting game

我们在玩一个名为等待的游戏。

 

Oh yes, this world is all a stage

哦,是的,这世界是一个缤纷舞台

We got different roles to play

我们都在扮演着各自角色

Every day's another page

每一天,就是崭新另一幕

Every night I hope and pray

每一夜,我仰望祈祷明天

That you'll always be the same

你,或许也是一样吧

We play the waiting game

我们在玩一场名为等待的游戏。

 

Please, darling won't you wait

亲爱的,是否你任然等待

Please, I'm coming back

感谢你,我正拼命往回赶

Please, darling won't you wait for my hint

亲爱的,请不要等待我的暗示

Please, darling won't you wait for my love

亲爱的,是否你依然等待我爱。

  

评论
热度(23)
© 存档灵魂 | Powered by LOFTER