是的!我知道我的本源!
我毫无满足,就像火焰在燃烧着而烧毁自己。
我把握住的,全变成光,
我丢弃的,全变成灰烬一样:
我是火焰,确实无疑。
我只遵守一诫——保持纯粹!
Fade To Black - Metallica




Fade To Black

消 失 黑 暗 中


【歌词】


Life it seems, will fade away

生命仿佛即将凋谢

Drifting further every day

日复一日逐渐漂流

Getting lost within myself

内心逐渐迷失自我

Nothing matters no one else

所有事和人,都无关紧要

I have lost the will to live

我不愿再苟延残喘

Simply nothing more to give

再没有什么可失去

There is nothing more for me

一切于我毫无意义

Need the end to set me free

只求最终可以解脱


Things are not what they used to be

今时往日,世事无常

Missing one inside of me

怀念那心底的自己

Deathly lost, this can't be real

一片死寂,这不可能是真实的

I cannot stand this hell I feel

我无法忍受这人间地狱

Emptiness is filing me

空虚把我撕成碎片

To the point of agony

通往那痛苦的极点

Growing darkness taking dawn, yeah

黑暗淹没黎明天地,耶

I was me, but now he's gone, gone!

我也曾经自己,但现在他已经走丢,消失了!


No one but me can save myself

只能自救

But it's too late

但看似太过迟

Now I can't think

现在我无法思考

Think why I should even try

搞不懂我为何苦痛挣扎


Yesterday seems as though it never existed

昨日似乎从未存在过

Death greets me warm

死亡投来温暖的问候

Now I will just say good-bye, good-bye!

现在我只好道别了,再见吧!


Good-bye

再见

Say good-bye

道别吧


Say good-bye!

说 再 见 !


评论
热度(2)
© 存档灵魂 | Powered by LOFTER