是的!我知道我的本源!
我毫无满足,就像火焰在燃烧着而烧毁自己。
我把握住的,全变成光,
我丢弃的,全变成灰烬一样:
我是火焰,确实无疑。
我只遵守一诫——保持纯粹!
"But there is nothing like the sight of an amputated spirit. There is no prosthetic for that.  什么都没有精神残废可怕,因为没有义肢可装。"
"No mistakes in the tango, not like life. It's simple. That's what makes the tango so great. If you make a mistake, get all tangled up, just tango on.  探戈和人生不一样,无所谓对错。它简单,所以才棒。要是踏错步或者绊倒了,继续跳就好。为什么不试试呢?"
"When the shit hits the fan, some guys run and some guys stay.  世界就是如此,东窗事发的时候有人走,有人留。"
〔美〕马丁·布莱斯特《Scent of a Woman 闻香识女人(1992)》


"

Ⅰ.

You are a cover-up artist and you are a liar.

Excuse me? No, I don't think I will.

你是一个狡猾的包庇者,

是一个不折不扣的说谎者。

什么,谅解?我无法原谅你。


Ⅱ.

You'e not bad,

you're just in pain.

如果一个人是坏人,并不是因为他本性有多恶,

只是因为他的生命中积累了太多坏的东西。

世界上无所谓坏人,

只有在痛苦中无法自救的人。


Ⅲ.

When the shit hits the fan,

some guys run and some guys stay.

世界就是如此,

东窗事发的时候有人走,有人留。


Ⅳ.

There is nothing like the sight of an amputated spirit.

There is no prothesis for that.

没有什么比残缺的灵魂更可怕了,

而且那是任何东西都无法填补的。


Ⅴ.

Did you ever have the feeling that you wanted to go,

and still you had the feeling that you wanted to stay?

你是否有过如此感受 ——

有时决定了要走,却总是徘徊留恋;

有时决定留下,眼神却总望着远方的山水。

没关系,唱首歌,走走停停地、看看风景。

一条路始终有个尽头。


Ⅵ.

No mistakes in the Tango, not like life.

It's simple, that's what makes the Tango so great.

If you make a mistake,

get all tangled up, just Tango on.

舞步跳错了还可以继续,

但生活就不一样了,步步维艰。


Ⅶ.

I don't know charlie's silence here is right or wrong, 

I'm not a judge or jury, but I can tell you this, 

he won't sell anybody out to buy his future. 

That's called inteqrity! that's called couraqe!

我不知道他们为何缄默,是对或错,

我不是法官亦非陪审团,但我的良知告诉我,

逃避责任的倾向谁都有,

但正因如此,世界才呼唤"正直"和"勇气"

这世界最大的善良,就是坦诚。


Ⅷ.

Now I've come to the crossroad in my life.

I always knew what the right path was without exception. 

I knew, but I never took it you know why.

It's was too damn hard.

人人都会面临十字街头的抉择,

但天赋我人性,我自知道正确路途的选择。

而一个人走向穷途末路,

往往是因为不遗余力的寻找捷径。

"

——〔美〕马丁·布莱斯特《Scent of a Woman 闻香识女人(1992)》

 

评论
热度(67)
  1. 共5人收藏了此图片
只展示最近三个月数据
© 存档灵魂 | Powered by LOFTER