是的!我知道我的本源!
我毫无满足,就像火焰在燃烧着而烧毁自己。
我把握住的,全变成光,
我丢弃的,全变成灰烬一样:
我是火焰,确实无疑。
我只遵守一诫——保持纯粹!
Six Blade Knife - Dire Straits





Six Blade Knife
六 刃 刀

〔歌手〕Dire Straits
〔专辑〕Dire Straits


Your six blade knife, do anything for you

你的六刃刀,可以让你为所欲为

Anything you want it to

做任何你想做的事

One blade, breaking my heart

一刃,可伤透我的心

One blade, tear me apart

一刃,将我支离破碎

Your six blade knife, do anything for you

你的六刃刀,可以让你为所欲为

You can take away my mind

你完全在牵着我的鼻子走

Like you take away the top of a tin

就像拉掉易拉罐的拉环,那么的简单。


When you come up from behind

你突如其来的出现

And lay it down cold on my skin

六刃刀的冰冷直抵我的肌肤

Took a stone from my soul

摧毁我的意志击中我的灵魂

When I was lame

令我亦步亦趋

Just so you could make me tame

如此这般你能使我屈首臣服

Yes, you take away my mind

是的,你在牵着我的鼻子走

Like you take away the top of a tin

就像拉掉易拉罐拉环,那么的简单。


I'd like to be free of it, baby

我想摆脱这般桎梏,宝贝

I don't want it no more

我一点也不愿再如此苟活

I'd like to be free of it now

我现在就想彻底挣脱

I don't want it no more

我一点也不愿再如此苟活。


Everybody got a knife

每个人都有一把刀

It can be just what they want it to be

按照各自的意愿行事

A needle, a wife

可以换来一剂麻醉针,或赢得一位妻子

Something that you just can't see

也能获得你无法看见的东西。


Six blade knife, you're strong

六刃刀,让你变强大

Yes and it'll do me wrong

是的,它总是虐我心

Your six blade knife, do anything for you

你的六刃刀,可以为你做任何事情

Do anything, anything, anything

做任何事,任何事,任何事。

  

评论(2)
热度(17)
© 存档灵魂 | Powered by LOFTER